Skooola

Snacka om att jag var trött imorse, var extremt nära på att stänga av alarmet och bara sova vidare men eftersom jag var sjuk onsdag till fredag förra veckan och vi började på måndagen så var det ingen bra idé :p
Men när jag väl var uppe piggnade jag till. Vi delades i alla fall in grupper och skulle besvara frågor om en artikel om en sjuksköterska som grät inför en patient, bland annat om vi tyckte det var rätt eller fel. I detta fallet var det en 27 årig kvinna som låg döende i canser och hade två barn som deras mormor tog hand om. Fadern fann på grund av någon anledning inte kvar i familjen. Sköterskan hade satt sig och lyssnat när patienten pratade om hur orolig hon var för barnen och massa sånt, då började tårarna rinna på sköterskan. Jag tycker varken detta är rätt eller fel, men väldigt, väldigt bra att en sjuksköterska vågar visa känslor och bry sig om personerna. 

Aja, detta var vad vi gjorde på förmiddagen sen vid halv 12 slutade jag och Eken eftersom vi redan gjort arbetsmiljö och säkerhet.



// Frida FritZzJävel Svensson ♥




Kommentarer

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0