Massa musar ^^

Efter stallet följde jag med mamma till Lyckeby för att kolla på några stolar som hon var intresserad av. Det var tydligen sånna hon ville ha så på torsdag ska hon hämta dom. Vi gick även runt i lite affärer och var även inne på Ica då jag typ inte kommer ihåg sist jag handlade och typ allt jag har var förgammalt xD

Sen skulle egentligen ormarna ha fått mat i helgen men eftersom båda dom stora låg i öms tänkte jag att jag väntar. Sen när jag kom hem ikväll hade honan ömsat i alla fall, hon hade lyckats göra det och sen kryllat ihop ömset i grottan dom har så hon låg på det när jag såg det, men det var helt och fint i alla fall :) Jag började med hanen, som vanligt ville han inte ha en stor mus men tog i alla fall en pinkis. Lillan var extremt duktig både att ta upp och mata, hon hög direkt och kramade som vanligt om hela pinkisen som om hon skulle strypa den :p Honan åt upp första helt utan problem, sen tänkte jag ge henne en till eftersom det blev lite mer än två veckor mellan matningrna och dessutom var det länge sedan hon fick två. Men hon var nog lite mätt för hon var ganska tveksam, hon var runt och nosade och sniffade på den men ville inte bita. Eftersom musen ändå var tinad och det är tråkigt att behöva slänga så provade jag att låsa in henne i lådan på toan och sen släcka lyset, när jag kom tillbaka var musen borta så lite till hungrig måste hon varit i alla fall :)


En av sötnosarna ^^ <3
vf



// Frida FritZzJävel Svensson ♥






Kommentarer
Postat av: fridan

blääää! matar man dom med möss? :D fyy :D



sv: hihi nej inte många som tror att han är så pass gammal som han är, varken utseendemässigt eller till sättet :D

2011-03-01 @ 17:28:56
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: Frida

- Aaa:D

Man ska inte ge ormar mat vid ömsning ;) Utan efter dem har ömsat klart ;) hihi så bra att du väntade:P

Vill med ha orm xD<3

2011-03-01 @ 20:26:51
URL: http://kizzmeandholdme.blogg.se/

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0