Lund/ Malmö :)

Förlåt att det inte bliv någon bloggning igår men Annas dator var så slö att det inte ens gick att komma in på facebook så jag gav mig inte ens på att försöka blogga.

Men vilket fall steg jag upp vid 7 för att sticka till stallet, longerade henne lite smått utan krav och mest för att hon skulle få röra sig lite efter träningen i fredags. Sen hem och fixa mig och vid halv 11 åkte vi mot Lund. Och så jag och det där med biljetter, när tåget kom var det ganska fullt, vi gick på längst bak och såg att vagnen där nästan var tom, skumt tänkte vi och satte oss där, jag la biljetten och mobilen på bordet men sen fick sen reda på att det var en så kallade tyst vagn där man inte ska prata så vi bara asade med allt och flyttade på oss. När sen biljettNissen kom var biljetten såklart borta, jag letade, letade och letade och hon gick vidare och sa att jag skulle fortsätta leta. Men som tur väl hittade jag den efter kanske en kvart ^^

Väl nere i Lund lämnade vi grejerna hos Anna och gick till Nova Lund, ett köp centra för dom som inte vet. Där tillbringde vi större delen av dagen innan vi gick tillbaka till Anna och spelade Geni.
Runt klockan sex började vi förfesta och vid ca 7 kom en kompis till Anna som hette Sara och joinade oss.
Vid 12 tog vi tåget in till Malmö och började leta efter KulturBolaget (KB) men vi hade ingen aning så vi frågade efter vägen två gånger och det var mer än dubbelt så lång dit som vi trodde. Och på vägen mötte vi en till av Annas kompisar som hette Anna. 
Väl inne på KB var det rätt dött i början, de spelade bara slö och dryg musik som man aldrig hört innan. Men runt klockan 2 drog dom igång öset med bra och svängiga låter. Det var väldigt mycket folk där och dom flesta var mycket trevliga. Vi gick väl mellan tre halv fyra någon gång eftersom vi var ganska trötta och mina och Ekens fötter gjorde ganska ont efter att ha sprungit runt så länge i högklackat. Vi hittade att det gick en buss nästan precis utanför till Lund så den tog vi så vi slapp gå typ en halvtimme till tåget, dock tog den bussen hur lång tid som helst och stannade andra sidan Lund så vi fick gå säkert trekvart istället xD Vi var väl hemma runt fem någon gång.

Idag har vi sovit läänge och sen gått runt lite i Lund för att sedan ta tåget hem. Och åter igen, Biljetter!! Jag köpte min, när vi gick ut på spåret kände jag att jag hade den i fickan, sen tog jag upp mobilen och kollade, atagligen trillade den ut då för när vi kom in på tåget fanns den inte där. Jag var helt säker på att jag skulle få betala en till. Men jag ahde tur i oturen, det kom ingen biljettNisse förren i Bromölla (över halvvägs hemma) och när han gick förbi kollade jag typ bara rakt fram och låtsades att jag redan hade visat. Trodde aldrig det skulle gå eftersom alla tre jämte mig visade men det gick tydligen :)

Vr hemma vid halv 6, lämnade Eken, mockade till Roxett och gick en liten runda med henne. Nu har jag duschat och sitter med mina onda tassar i ett litet mysigt fotbad :)



// Frida FritZzJävel Svensson ♥




Kommentarer

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0