Jävla storm

Så, för någon timme sen nu var jag & Emma ute och gick i 1,15 timme. Riktigt skönt att ut och gå om kvällarna förutom att det blir kallt om öronen, jag har ju lyckats tappa bort TRE stycken mössor nu i vinter xD

I alla fall har det varit någon form av storm här inatt. När jag gick och la mig runt kl 1 blåste det ganska rejält men ändå inte så farligt. Däremot vaknar jag klockan tre av att min stängda dörr typ "slår" eller vad man ska säga. Sådär när det är lite glapp i den, svårt att förklara men aa ^^ Jag går då upp och kollar ut på balkongen så inte stolar och sånt har blåst iväg och la dom ner så dom skulle ligga kvar. Väl tillbaka i sängen kunde jag inte somna eftersom det var ett jävla mliv av all vind. Hel plötsligt känns det som om hela lägenheten skakar, efteråt blev jag osäker om det var inbillning men efter ett tag känner jag det en gång till. Sjukt läskigt kan jag säga! I cirka två timmar försöker jag somna utan resultat för allt liv men till slut lyckades jag somna.
På morgonen när jag vaknar går jag ut på balkongen och kollar, tänker "Ah det sitter folk i en av lägenheterna brevid, där brukar jag aldrig se folk" så funderade jag en stund och kom fram till att jag inte brukar se dom fönstrerna och kollar då ner på marken. Där ligger träddet som brukar skymma delar av huset, det hade tydligen trillat. Som tur väl trillade det ut mot den lilla skogen, hade det vält åt något annat håll hade det kommit på vår balkong eller helt enkelt in i fönstrerna på lägenheten bredvid.
Fick reda på senare idag att stormen nästan hade varit lika kraftig som stormen Gudrun som välte ner sjukt mycket skog i hela södra Sverige för något år sedan.
Vilket fall en hemsk natt för min del, särskillt när lägenheten skakade ;s

Aja nu ska jag snart börja dra mig mot sängen hade jag tänkt ^^


// Frida FritZzJävel Svensson ♥




Kommentarer
Postat av: Agnes - Hästskötare i England

Det är mycket kul att jobba utomlands! Jag jobbar i ett fälttävlansstall som Jules Stiller äger och driver, en ryttarinna som är med i amerikanska landslaget och som om allt går bra kommer tävla os nästa år ^^

2011-02-09 @ 15:16:18
URL: http://nikonian.blogg.se/

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0