Hoppträning :)

Var på årets första "riktiga" hoppträning idag och ja, jag är väl nöjd. Vi började med små hinder där hon skulle gå väldigt kort och samlat vilket hon faktiskt är bra på, i det läget är hon otroligt lydig. Sen blev hinderna lite högre för varje gång och så avslutade vi med en liten vanlig bana på kanske 1 m. I början märkte man direkt mitt största problem med henne. Jag vill ha samma kontroll och lydnan även när hinderna höjs, alltså.. ju högre hinderna blir ju mer "nogran" vill jag bli och tyvärr inte bra nogran utan jag svänger upp mot ett hinder, ligger i ett bra tempo och rätt avstånd sen tänkre jag något i stil med "oj vad fort och slarvigt det går" så då korta jag henne för att lägga in ett galoppsprång till och vips så kommer vi för närma och hon hinner inte upp med frambenen. 
Nu är det inte på precis varenda hinder jag gör så, men tyvärr lite för ofta.
Men när jag väl kom in i känslan igen efter all vintervila så gick det faktiskt jätte bra :) Så jag är nöjd! :D


vxfb



// Frida FritZzJävel Svensson ♥





Kommentarer
Postat av: Anonym

mm, det e de som e de svåra, att lita på sig själv o verkligen känna nä mnen vi ligger perfekt. man vill ju gärna ratta lite extra ibland. dock har jag ju inte de problemet med min nya häst än så länge. få se när vi kommer till det stadiet. Vem tränar du för nu? :)

2011-02-26 @ 10:54:12
URL: http://shrimpi.blogg.se/

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0