Hästar jag provridit 2 - "Getingen"



Hästar jag provridit - "Getingen"

Samma dag som vi provade Samson var vi även och tittade på "Getingen" som direkt föll mig i smaken och hade jag fått bestämma hade hon stått i vårt stall istället för Samson. Men nu när jag förstår bättre fattar jag varför mina Päron inte vågade chansa. Hästen var jätte fin men ägdes av en hästhandlar, en sån som dessutom kan prata väldigt bra. Rättare sagt verkade hon väldigt skum. Och hästen som var 6 år när vi provade henne i Maj skulle ha gått msv b unghäst. Bara det att för att hon ska få starta det måste hon först ha nollat två LA för att kvala till avdelning a, sen där måste hon ha nollat fem till (Ja det var fem nollor på den tiden!) för att sen kvala till medelsvår. Och jag tvivlar på att en försäljningshäst som säkert inte varit jätte länge i Sverige hunnit nolla sju LA, visst det är möjligt men som sagt vågade vi inte chansa eftersom hon kostade endel med.
Det som är synd är att vi inte la namnet på minnet men hon hette (eftersom stället hette CT ridcenter) CT Blablabla, något jätte lång, konstigt namn efter en by i Irland. Hade varit kul att veta hur det har gått för henne då vi har sökt som idioter i olika perioder men inte hittat någon häst som stämmer in på henne.
Vilket fall var hon en korsningsponny impoterad från Irland, eftersom hon var sex år då måste hon ha varit född 1997 om jag nu minns rätt. Ljusbrun Skäck, otroligt söt enligt mig och väldigt lätt hoppad!


Provridning, än en gång mina otroliga ridskills ;)






// Frida FritZzJävel Svensson ♥






Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha frida du va så sööt när du var liten =)

Det som e roligt med e ju att du rider mkt bättre än hon som visar hästen, som inte satt stilla på den, och överdrev när hon hoppade. du där emot satt så fint o stilla o störde inte hästen. :D

2011-02-26 @ 10:49:54
URL: http://shrimpi.blogg.se/
Postat av: Frida

Vilken söt ponny :D

Du red den bättre än den andra som visade hästen:D<3

2011-02-26 @ 17:29:18
URL: http://kizzmeandholdme.blogg.se/

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0