Hästar jag provridit 1 - Samson

Tänkte göra en ny kategori som heter "Hästar jag provridit" :) Dom första hästarna vi tittade på var ju Smulan & Camelia men ska jag vara ärlig kommer jag inte änns ihåg om vi provred dom eller om vi bara tittade? xD Haha stabil Frida! ;D

Hästar jag provridit - Samson

Samson blev det ju att jag köpte, han är en d ponny på 146 cm om jag inte minns fel. Han är född 1991 i alla fall. Hade gått msv b hoppning med förra ryttaren Maria Fransson och säkert startad lite dressyr med eftersom han var ganska välriden även om jag inte hade kunskapen att utnytja det på rätt sätt då ;) Haha Vilket fall är han en New Forest efter Sturevallens Gentleman.
Tyvärr fick vi ganska långt efteråt veta att han hade blivit slagen ganska mycket både inne på banan, träningar och för att äns komma in på banan, vi märkte också en kotledsinflamation under det första året därför gick inte hoppningen så bra. Vi blev uteslutna i nästan allt vi startade, men jag älskade honom och ville inte ge upp så jag red väldigt mycket dressyr upp till La:4 där vi även lyckades få en fjärde plats i DM ett år.
Efter vi fick reda på skadan och han var friskförklarad började jag hoppa så smått igen, i början med varierande resultat men sen när jag hade köpt Tobbe och fick upp självförtroendet började det även funka med Samson. 

La in detta för ett tag sen så jag kopierade det:
"Förra ägaren hade tävlat MsvB med honom, vad vi inte visste var att han hade fått ganska mycket stryk, folk hade även sett dom slå in honom på en bana för att vi inte ville. När vi var på New Forest SM ett år träffade vi barnbarnet till han som äger Samsons pappa (Sturevallens Gentleman) vi höll kontakten och träffade dom senare på en vanlig tävling i Hässleholm när Sune var med, han berättade att han hade varit och kollat på en träning med förra ägaren och hade sagt rakt ut till henne att så som hon höll på hade hon fördärvat den hästen och att han trodde att hästen aldrig mer skulle hoppa en bana med glädje. När han berättade det fick jag nästan dåligt samvete för att jag tävlade den hästen. Men vi gjorde en skit fin runda, tror vi hade ett pet. Men när vi kom ut så fick jag så mycket beröm av Sune att han såg jätte fin och framförallt glad ut! Att han knappt trodde det var sant och berömde mej för att jag red honom lugnt och fint. Snacka att jag blev glad över att höra det och samtidigt inse att den stackars hästen hade fått förtroende för mej! :)"

Samson är nu såld till Josefine Gustafsson i Karlskrona området där han nu lever livet som en älskad familjemedlem och halv pensionär :)


Provridningen av Samson, HAHA fan vad kung jag var på att rida på den tiden ;) Och lite skillnad på galopp på honom och lilla slöa Camelia, efter fattningen galopperade jag runt i typ 20 varv och fattade inte riktigt vad jag skulle göra, dock klippte jag bort det xD






Samson <3
vfed




// Frida FritZzJävel Svensson ♥






Kommentarer
Postat av: fridan

åh, det här blir kul att läsa! trist att folk ska behandla hästar så illa, det blir ju bara fel sen :(



sv: hehe nej jag ska inte sluta blogga :D:D



kalle är 19 år i maj, gammelman! men han känns o beter sig som om han vore 5 :) han har tävlat hoppning upp till 130 :)

2011-02-25 @ 22:33:06
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: anni

Helt underbar ponny! Förstår varför du valde honom :)

2011-02-28 @ 21:49:11
URL: http://teamoveson.blogg.se/

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0