Dagens ridning

Gahh blir så himla sur att dessa j*vla minusgrader inte bara kan försvinna, fattar inte moder natur att jag måste kunna hålla igång min häst för att kunna tävla? Haha
Nae men som vanligt gick det knappt att rida på banan, det var en fyrkant på ca 10x10 m där det var snöfritt och relativt "bra" dock vågade jag bara skritta eftersom det ändå var hårt. På resten av banan var det lite snö, sådär lagom litet så man inte kan rida normalt i det men ändå så pass mycket att mn inte såg marken under.

Vilket fall så tränade jag henne ganska mycket i skritten, först öppna och sluta på dom så kallade långsidorna (som är lik långa som dom så kallade kortsidorna) och sen volter på kortsidorna. Sen tränade jag ganska mycket på att göra halt. Att en sån enkel sak ändå kan vara så "svårt", vi har faktiskt haft lite problem med det. Nu menar jag ju självklart inte att jag inte kan stanna henne, men när hon går i bra form och ska stanna så precis där innan själva stoppet kör hon fram huvudet och försöker dra sig loss. I början tyckte hon det var lite tråkigt och blev lite sur men sen när hon fattade gik hon verkligen kanon fint! Hon gick i en lagom låg form och gick stadigt där, jag behövde inte ta i tyglarna när jag skulle göra halt utan rätade bara upp mig och satte mig djupare i sadlen, då stannade hon och behöll formen :)

Nu är jg även anmäld till den lokala hoppningen i Olofström den 13, 1m och 110! :D



// Frida FritZzJävel Svensson ♥





Kommentarer
Postat av: Anonym

2011-03-01 @ 16:01:20
URL: http://shrimpi.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oj jag failade lite, haha skickade iväg förra tomt, inte meningen!

Ja jag längtar med, hade ju tänkt att vara med i olofström jag med ju, skit att hon blev sjuk mitt i allt när tävlingarna drar igång. Men om några veckor så e vi igång igen så =) Hon e riktigt rolig att rida, fast som alla andra ston tjinkar hon ihopa ibland. Trivs du med Maria, var tränar du för henne

2011-03-01 @ 16:03:53
URL: http://shrimpi.blogg.se/

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0