Dag 8 - Min hästs vardags outfit


Min hästs vardags outfit

vds

Till vardags ser Roxett ut såhär;

Träns: Emma köpte det från Börjes i fyndlådan för något år sedan till Singo men tror inte det passade så jag köpte det. Tror det kostade runt 150- 200 kr
Bett: Ett tredelat gummibett med parerstänger, tror det är köpt på Hööks för 300 kr
Tyglar: Helt vanliga gummityglar, har ingen aning var dom är köpta eller vad dom kostade.
Förbygel: Köpt på Börjes. En sån man spänner i stropparna till sadelgjorden, nojig som jag är så mellan benen spänner jag bådde fast med karbinhaken och även i den lilla flicken som är till för martingalar utan karbinhake. För 268 Kr.
Sadel: Köpt på Fåglasång. En Bates, jag tror det är Bates Elevation CAIR men jag är faktiskt inte helt hundra. Vilket fall är den helt underbar!! <3 Kostade 13.150 Kr
Stigläder: Köpt på Fåglasång. Är av märket Cheval med nylonförstärkning invändigt för 449 Kr
Stigbyglar: Köpt på Fåglasång. Från Jacson, Säkerhetsstigbygel som rör sig åt 6 håll. Framåt, bakåt samt sidovägs. För 859 Kr
Sadelgjord: Sadelgjord med magplatta från Börjes för 425 Kr.

Hon har även alltid ett äkta fårskinnsludd över halsen köpt från Börjes, ländtäcket har jag ju självklart bara när det är såpass kallt att jag behöver det. Har ingen aning var jag har köpt det eller vad det kostade men har för mig att jag köpte det på någon mässa någon gång. Schabrak byter jag ju när det behövs men har en jäkla massa olika både färger, märken och prisklasser. Hon brukar också ha vanliga grå senskydd.


// Frida FritZzJävel Svensson ♥



Kommentarer

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0