Underbaraste hästen!! <3



Kom precis på att jag inte har berätytat hur det gick på tävlingen i fredags och eftersom min fin, fina häst var helt underbar så är det väl dax att jag gör det.

I 110 var hon verkligen kanon fin och jag måste faktiskt säga att jag red helt okej också, förutom till kombinationen där jag slarvade lite med vägen och sneddande lite, kom på mig själv men istället för att börja rida så började jag backa henne så vi rev första sen kom jag till ridning och fick igång henne till andra. Men som sagt, en mer än okej runda särskillt när det har gått lite sådär för oss den sesaste tiden (inte direkt jätte dåligt men ämndå inte jätte bra)

Såå trotts spöregn och halvhalt gräs valde jag att starta 120 oxå och tänkte att skulle det inte kännas bra är det ju bara till att utgå. Till två hinder vägade jag inte riktigt rida på henne så vi kom lite nära och rev, det ena var till kombinationen och eftersom vi kom både i undertempo och lite snett (för att hon hoppade konstigt pga undertempot) så kändes det rätt att fortsätta förbi hinder nr 2, det är mycket möjligt att hon hade hoppat det men i så fall hade hon fått ta i och typ kravla sig över så det kändes verkligen inte rätt pressa henne. Så resultatet blev två riv, en volt och 6 tidsfel eftersom jag red långa vägar och eftersom hon rev första i kombinationen fick vi ju vänta medans dom byggde upp det igen.
Men jag är så sjukt nöjd endå! Som jag skrev sist har min hjärna inte riktigt varit vän med 120 klasser och sista straten var jag ju så nervös att jag red som en kratta, kunde knappt andas och fick hoppa av hästen när jag kom ut från banan för annars hade jag svimmat >_<



vd





// Frida FritZzJävel Svensson ♥





Kommentarer

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0