Världens bästa Tobbe! =)


Steg upp vid klockan 9 idag med för att åka till Roxett och fixa och sen tömköra henne, hon var jätte lugn i ena varvet och nästan lite lat i början tills hon kom igång. I andra var hon lite piggare men ändå inget som stördes och jag behövde bara ha ett lätt stad så sökte hon sig neråt.

Sen åkte jag till Tobbe och mockade till alla dom små djuren så när jag skulel rida kom jag på att jag hade hackamoret hos Roxett och hade inte heller något bett där så jag tog grimma och två grimskaft och så barbaka såklart och gick ner till banan. Gud vad fin han var! I skritten kunde jag ha långa "tyglar" hela tiden ändå gick han precis dit jag ville, jag tänkte då prova att trava lite med, även där var han cool lugn och följde minsta lilla grej jag bad honom om så jag kunde inte låta blir att prova lite galopp i ena varvet, lite piggare och starkare men ändå inga problem trotts grimman. Det trodde jag aldrig när vi köpte galenponnyn och till och med en tränare sa till oss att den ponnyn hade han bara longerat i några veckor och sen "ridit in på nytt" men inte har jag behövt göra det utan 5,5 års "vanlig träning" har gett resultat! :D

Min lilla kansponny ^^
csdcd
ds

Sen ringde syster att hennes bild stod med punka på Coop så när jag kom hem satt hon i trapphuset och väntde, haha 

Sen klockan 2 var det dax för andra dagen på praktiken, på eftermiddagarna finns det inte så jätte mycket att göra så jag fick lite information och sen var jag bara sällskap typ, sen läste jag några av pärmarna där de skriver om dom som bor där, då kom det in två boende från avdelningen bredvid som satte sig och pratade med mig.
Sen på kvällen fick jag gå med när dom fixade några inför sängen och lite så. Vid halv 9 var alla i sängs och det fanns inget mer att göra så min handledare tyckte jag kunde gå hem en timme tidigare istället för att bara sitta och glo. 
Imorgon jobbar jag min första morgon och börjar vid 7, kommer vara helt död eftersom jag mer är en kvällsmänniska :p

Aja nu ska jag kolla på ponnyakuten och sen sova.



// Frida FritZzJävel Svensson ♥




Kommentarer

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0