jag och mina dumma nycklar xD


Riktigt onödig dag i skolan idag! Snackade bara om vilka uppgifter som ska göras under praktiken i kursen Arbetsmiljö och Säkerhet som jag inte ens läser så jag hade inte behövt var där -.-
Sen vid halv 12 stack jag i alla fall till praktikplatsen för att prata med sjuksköterskan, få information och kolla läget.

Sen åkte jag ut till Tobbe och mockade till alla små liven där och red honom lite hårdare på banan, hn gick ett litet cp ryck och reste sig men ändå inte lika mycket som innan = duuuktig fis! :D

Sen vidare till Roxett och mocka sen bestämde jag mig för att prova rida henne med hackamore eftersom hon gnislar tänder ibland. Idag gjorde hon det lite när jag spände sadelgjorden och även en gång när jag spände loss den men inte en ända gång när jag red så ni blir det att försöka få en tid att kolla tänderna på henne. Jag red inte något ansträngande utan provade mest hur hon reagerade på hacket eftersom det var första gången. När jag skrittade fram kasstade hon sig för något som tydligen var farligt när jag tog i tyglarna då fattade hon inte alls vad det var frågan om och började små resa sig lite innan hon fattade att det inte var farligt. Dock har hon fortfarande lite svårt för att fatta ledande tygeltag med det så jag får se om jag vågar tävla henne med det på lördag eller om hon allt vackert får tåla bettet.
Något som var lite roligt är att ett av hennes större problem är att hon gärna blir stark och häning på högertyglen, med hacket blev hon precis tvärt om och ville hänga i vänster men efter lite lösgörande försvann det.

Sen åkte jag direkt till Eken och så åkte vi först och lämnade min bil i Hällaryd som ska fixas till imorgon sen åkte vi med Angelica till Karlskrona där hon skulle hämta en nyckel hos hennes syster och så åkte vi innom hennes farmor och farfar.

Och när jag kom hem och skulle in kom jag på att jag lämnat nycklarna till lägenheten i bilen i Hällaryd eftersom dom sitter på samma knippa så syster fick köra och hämt dom, sen in en liten vända och diska och nu har jag varit och lämnt syster hos en kompis till henne och beslagtagit hennes bil eftersom hon ska iväg över helgen så från en gammal volvo kör jag nu omkring i en guuuul aoudi som inte alls är likadan att köra som min, lite skillnad när man ska starta och när man ska bromsa xD

Nu ska jag snart sova :)

nbgf



// Frida FritZzJävel Svensson ♥







Kommentarer
Postat av: Frida

Hur gör du så fina bilder?? :D

2011-04-26 @ 15:56:28
URL: http://minaunderbaradjur.blogg.se/

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0