Hästar jag provridit 12 - Portnahully Toby


Hästar jag provridit - Portnahully Toby

Annonsen på Tobbe hade vi sett långt innan vi provade honom men den hade av någon anledning lagts undan och jag blandade ihop honom med en annan ponny som inte hade så bra resultat. Sen helt plötsligt hittade mamma den igen, vi tyckte egentligen att han var lite för gamml då han var född 1990 och hade vi fått välja färg hade vi inte valt en skimmel men det skadar ju inte att provrida tyckte vi så vi åkte ner till Tomelilla en kväll.
Först körde vi fel och körde till en annan gård som visade oss till rätta.
Väl där såg jag en enligt mig ganska ful och tråkig ponny med lång päls och manen hade behövts klippas för ett tag sen, han såg även mer död än levande ut. Medans ponnyn står där och sover säger ägaren "- Han brukar inte sticka men jag rider honom med pelham fall i fall" Jag och mamma tittade på varandra och undrade vad fan vi gjorde där egentligen.
Man vi fixade iordning den sovande ponnyn som såg att att vara minst 30 år och så laste vi in honom i transporten eftersom jag skulle rida honom på en träning. Precis innan vi skulle köra pratade vi lite om det där att glömma saker när man åker iväg med hästen och jag säger att det är yterst sällan jag glömmer något sånt och hon säger det samma och att hon brukar ha en lista. På vägen dit åker dom i en bil och jag och mamma i en, mamma frågar om jag har emd hjälm och väst, hoppsan pinsamt lägge att glömma det just när vi hade pratat om det. Men när vi kom fram så ahde dom glöm tränset så hennes pappa fick kopla av transporten och hämta det och jag fick låna henne hjälm.
När träningen började kom även dom vi hade kört till först haha
Jag fastnade direkt för honom när jag väl kom upp på ryggen, jag kan inte riktigt säga varför men det sa bara klick direkt!
Självklart har jag älskat alla mina hästar, något annat kan jag inte säg men Tobbe och även Camelia har varit hästarna i mitt liv som har kommit närmst mitt hjärta!


Så här såg min provridning ut ^^






// Frida FritZzJävel Svensson ♥






Kommentarer
Postat av: Elin [onefabulous]

kul att du ville vara med :D lycka till!

2011-04-04 @ 22:00:15
URL: http://onefabulous.blogg.se/

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0