Duktig häst!! :D


Tävling i Råby idag då, jag höll på att göra ett för mig klasiskt misstag. Jag ställde klockan på sex imorse, vaknade och tänkte att jag kunde sova en halvtimme längre så jag stälde om den till halv sju... Trodde jag tills jag som tur väl var vaknade av mig själv vid fem över halv för att inse att jag hade ställt klockan på 7.30 istället för 6.30 och tyvärr är det inte första gången xD

Vilket fall kom jag i bra tid till stallet så jag hann till och med mocka, skönt att ha det gjort och slippa stå där när man kommer hem.
Vi provde att köra ett nytt håll idag som gick mycket snabbare så vi var där i god tid och kunde titta en del.
Jag tänkte ha sporrar på henne idag, red nästan alltid henne med det innan men så tyckte jag hon var lite stressad i dressyren så jag tog bort dom och då blev det att jag sket i dom i hoppningen med, kanske därför hon har börjat stanna på titthinder som hon i vanliga fall bara tvekade till på. Men i alla fall så var hon riktigt pigg, jg fick knappt stopp på henne i galoppen på framridningen haha
Framhoppningen gick sjukt bra, några hade höjt upp oxern till 115 cm utan att jag visset om det men den klippte vi utan problem.
Väl inne på banan till 105 cm var jag lite nervös eftersom det fanns ganska mycket och titta på, en stor typ tupp typ gjord av kartong(?) som är större än en häst mitt på banan och en likvärdig kanin i andra änden, även ett parasol i ena hörnet och min tittiga häst reagerade inte på något av det! :D
Hon skuttade och hoppade snällt på alla hinder jag styrde på och jag blev bara mer och mer förvånad ju längre vi kom på banan sen till sjuan fick jag sakta av för att byta galopp och fick inte riktigt igång henne så vi fick ett litet pet där, men känslan var underbar! :D

Sen var det ganska lång väntan till nästa klass då jag nästan var sist, jag kände att hon var inte riktigt lika pigg men ändå väldigt framåt, även här gick framhoppningen bra.
Inne på banan blev jag skit nervös, när jag red mot första hindret tänkte jag "detta kommer gå åt helvete!" men som tur väl hade jag så extremt fel! Hinder efter hinder klarade vi och jag såg nollan närma sig meeen när jag vände upp till sista hindret (ett ganska högt räcke som typ skrev "frida kommer riva mig!" haha) så tappade jag konsentrationen och sista bommen föll. Sjukr irriterande men vad fan spelar det för roll när känslan var perfekt? :)

Länge sedan jag var så är nöjd och det kändes så här bra, nu är vi back on track ;) haha

Älskade häst! <3
vd



// Frida FritZzJävel Svensson ♥






Kommentarer
Postat av: Mamma

Och tjej ni var jätte fina. Bra kämpat <3

2011-04-17 @ 07:40:26

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0