Älskade Tobbe! <3


Efter skolan åkte jag ut till Hällaryd för att byta om och hämta torv och sen vidare ut till min lilla bäbis ^^ Först började jag med att mocka till alla hästarna och fixade det jag kan fixa. Sen tog jag in honom och fixade iordning honom.
Idag hade jag nämligen med sadel och skulle för första gången sen någon gång i höstas rida honom med sadel och bett på ridbanan. Jag kan ju inte precis påstå att markarbete/ dressyr är det roligaste enligt honom, snarare super tråkigt vilket är väldigt syn eftersom när han väl går bra går han sjukt bra. Dock varar det bara några steg innan han tröttar och tycker det är skit tråkigt igen och vill börja springa, hoppa och studsa xD
Men idag verkade han tycka det var ganska okej, antingen för att det var så länge sen sist eller han kanske kände på sig att ridbanan var ett steg närmare hoppning? Haha
Jag skrittade honom väldigt mycket på volter och böjda spår och bytte varv ofta. Han var ju självklart lite stel eftersom han inte har blivit jobbad på några månader men jag är faktiskt väldigt, väldigt nöjd med honom eftersom han i mellanåt jobbade i en mycket fin form och höll sig lugn. Jag travade även några varv åt båda hållen och gjorde även där många volter för att försöka hålla sig lugn och inte stressa upp sig, lite i ena varvet blev han lite taktig men annars var han kanonfin.

Så jag var riktigt nöjd med honom idag! :) (Dock gammal bild ^^)
ds



// Frida FritZzJävel Svensson ♥




Kommentarer

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0