Ny blogg

Har nu bestämt mej för att skapa en ny blogg, får väl se hur länge jag pallar med denna innan jag lägger ner den med :p

Iaf så har helgen varit skit bra, "tog ledigt" i fredags, pallade inte lyssna på 2ornas redovisning så jag stack till stallet ist. På kvällen kollade jag och Emma på skräckfilm, kommer inte ihåg vad den hette, den var inte heller så läskig som jag hade hoppats på men förövrigt var det en sjukt bra film men bra handling och bra slut! På vägen hem var ungefär hela Karlshamn full med poliser, visste inte att vi hade så många änns >_< Och barnsliga som vi är körde vi runt och kollade om dett fanns ngn anledning att alla var ute men vi hittade inget :p

På lördagen var det tävling i Hässleholm, var lite orolig efetrsom hon har varit väldigt tittig och lite stirrig det senaste, dessutom har vi inte hoppat i ridhus sen i våras. Det började inte så bra heller då hon reste sej och stack när vi skulle laste henne men efter några varv, lös på banan tröttnade hon och kom tillbaka så jag kunde lasta henne.
Väl där trodde vi att vi var sena, vi hade beräknat att jag skulle starta runt kl 12, vid 2 startade min klass.
Men hon var super fin på framhoppningen till 1m och om möjligt ännu finare inne på banan, allt kändes så enket och lågt. Dock fick vi korsgalopp och en väldigt dålig väg till första i omhoppningen så vi rev det, men jag är mer ute efter en bra känsla än placeringar (:
Sen hade jag endast 10 ryttare och en banbyggnad mellan den klassen och 110 så hon hann inte riktigt återhämta sej och var lite trött, därför tog jag det lugnt på framhoppningen. Väl inne på banan vaknade hon till igen, även denna klassen kändes väldigt bra förutom att jag la henne för nära på 2an så vi rev. Har lätt för att vilja rida "för perfekt" i 110, bestämma för mkt och lägga för nära, men det blir bättre och bättre :)

Väl hemma gjorde jag mej i ordning för en liten fest med endast jag, Angelica & Jessi, men den var riktigt rolig och det blev mkt känsloprat. Sen blev det Compa där det var ännu roligare :D

Igår hämtade jag & Emma våra tre små ormar och så städade vi precis hela lägenheten, vilket verkligen behövdes! Hann dock inte damsuga så det gör vi idag.

Hemma från skolan på lunch och ska dit vid 1 igen såå hojjs

//Frida FritzzJävel Svensson♥

Kommentarer

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0