Julafton

På julaftonsmorgon begav jag mej till stallet, kom knappt ut från parkeringen så mycket som det hade snöat men med lite teknik gick det. Jag mockade ju såklart sen tog jag även in Häxan och borstade henne lite granna, hon fick även lite julgodis ^^

Sen hem duscha och iväg till mamma i Pukavik = lämna lite julklappar och så, vidare till kusinerna. Vi skulle vara där vid kl 1 vid halv 3 kom resten släkten förutom pappa som kom vid halv 4, är jag förvånad? Nej! xD
Iaf var det en mycket trevlig jul med massa mat,snack och roligheter. Lite kul ändå att Ebba, den yngsta kusinen på 12 år var tomte, men självklart måste det finnas en tomte! Lite roligt iaf att när vi var mindre hade vi som traditon att ta ett kort när alla kusinerna sitter i tomtens knä, det tyckte vi "barn" lät som en bra idé detta året och av stackars Ebba syntes bara en hand hon höll upp.

Vid kl 6 någon gång körde jag och syster hem till mamma som inte var hemkommen så vi skulle hämta henne i Mörrum. Väl där blev vi inbjudna på fika och julklappsspelet, riktigt trevligt där med :)

Till slut lyckades vi dock få med oss mamma till Pukavik igen där vi bytte lite julklappar och kollade på Tomten är far till alla barnen. Jenny sa att den skulle verkligen vara skit rolig men jag tyckte bara den var krånglig och konstig.

Presenterna blev:
* Biljetter till Sweden Rock
* Ett ritbord som man kopplar in till datorn
* Två mascaror
* Kläder
* Massa tvättmedel av mamma
* Presentkort på en klippning
* Penagar
* Och lite smått och gott

Måste säga att det är en av dom bästa julafton nu på äldre dar iaf :)

// Frida FritZzJävel Svensson ♥



Kommentarer

Kommentera? :) ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat? :


Trackback
RSS 2.0